VR Lab jest inspirowany dawnymi praktykami związanymi ze zbieractwem ziół i owoców. Instalacja składa się z obiektów będących atrybutami człowieka-zbieracza, zawieszonego pomiędzy nostalgiczną przeszłością, a postapokaliptyczną przyszłością. Obiekty nawiązują do sprzętu technologii VR – gogli, kontrolerów, kabli, czujników.
Materiał, z którego są zrobione, poddany tylko delikatnej interwencji, pochodzi z roślin zbieranych przez artystkę na nieużytkach i peryferiach miejskich. Kontekstem tych działań jest syndrom ślepoty na rośliny, jak również wiara w magiczne właściwości roślin i technologii. Obiektom towarzyszą cytaty z „Zielnika Czarodziejskiego, to jest zbioru przesądów o roślinach” z 1886 r.
VR Lab nawiązuje również do kultów cargo, z wysp Oceanu Spokojnego, na których antropologowie odkryli budowane z różnych materiałów roślinnych obiekty przypominające samoloty, lądowiska i pasy startowe. W świadomości mieszkającej tam społeczności samoloty przylatujące z nieba uosabiały nieznaną moc.
Krystyna Jędrzejewska-Szmek – artystka i biolożka. Osią jej zainteresowań są wzajemne powiązania i napięcia pomiędzy człowiekiem a „światem więcej-niż-ludzkim”. W swojej praktyce artystycznej oscyluje na pograniczu sztuki i nauki. Członkini Grupy ZAKOLE, skupiającej się na poszukiwaniu sposobów opowiadania i doświadczania terenów takich jak bagna oraz przybliżania perspektywy zamieszkujących je istot. Absolwentka Wydziału Sztuki Mediów na ASP w Warszawie oraz Biologii na Uniwersytecie Warszawskim.