Prowadząca
dr Maria Strzelecka
Przedmiot od 1 do 4 semestru studiów II stopnia, przedmiot do wyboru
Treści programowe nauczania:
Podstawowym celem pracowni jest zapoznanie studentów z różnorodnością technik animacyjnych, warsztatem animatora, wiedzą praktyczną dotyczącą metod realizacji, historii i rozwoju animacji oraz praktyki związanej z tworzeniem iluzji ruchu, pre i post- produkcją i umiejętnością tworzenia dowolnych interaktywnych prezentacji.
Realizowane w pracowni tematy:
Przygotowanie studentów pod względem teoretycznym i warsztatowym do samodzielnej oraz zespołowej pracy twórczej, której efektem są prace z użyciem sztuki animacji traktowanej jako niezależna forma artystycznej wypowiedzi, jako medium posługujące się prostym systemem znaczeń i symboli i/lub jako element składowy innych złożonych realizacji, łączących efekty różnorodnych działań multimedialnych: (np. animacja jako elementy gry komputerowej, animowana scenografia, animowane książki i prezentacje multimedialne, animowane reklamy, czołówki filmowe, etc.).
Uświadomienie studentom, że animacja to sztuka, która preferuje wartości poznawcze i poprzez obecność w wielu dziedzinach życia, nauki i kultury, m.in. w przestrzeni edukacji publicznej, w kreacji artystycznej i reklamowej, przeznaczonej dla kina, telewizji oraz internetu, umożliwia zarówno twórcom jak i odbiorcom prosty, czytelny przekaz informacji, oraz ułatwia dostęp do wiedzy w obszarze błyskawicznej, wielokulturowej komunikacji multimedialnej.
Sposób pracy studentów w pracowni jest zróżnicowany. Część zajęć polega na indywidualnym realizowaniu zadań, część ma charakter warsztatowy i zespołowy.
Bardzo ważna jest umiejętność pracy w grupie oraz działanie na rzecz jednego wspólnego projektu.