prowadzący
dr Sławomir Rogowski
Celem zajęć Wprowadzenie do nauki o mediach i komunikacji społecznej jest wprowadzenie studentów do katalogu najważniejszych pojęć z zakresu medioznawstwa, z jednoczesnym wykształceniem umiejętności posługiwania się nimi przy prowadzeniu obserwacji i analizie oraz w dyskusji o podstawowych relacjach zachodzących w współczesnym świecie mediów. A także, w szczególności:
-
Umiejętności postrzegania siebie i innych twórców w interaktywnym systemie medialnym
-
Budowanie własnej perspektywy oceny zjawisk i procesów medialnych.
-
Znajomość podstawowych zagadnień współczesnych mediów; podstawowej terminologii medialnej, wybranej literatury fachowej i najważniejszych osiągnięć naukowców z tej dziedziny
Treści programowe nauczania:
Pojęcie system medialnego,
Komunikacja społeczna i medialna,
Regulacje prawne,
Media a demokracja
Grupy medialne i nadawcy na rynku mediów w Polsce,
System medialny w Polsce i wybrane systemy w świecie ( USA, W. Brytania, Francja, Niemcy.)
Finansowanie mediów w Polsce i świecie
Dualizm mediów,
Cyfryzacja mediów – nowe technologie,
Treść i forma przekazu medialnego
Zajęcia wzbogacane są o prezentacje filmów i dyskusje,