- Krzysztof Fischer, "Sacred Meaning", Animacja
- Marta Matysiak i Paula Jędrzejczak, "Just go on", performans
- Jessica Dudziak, "Głowa", performans dokamerowy (aneks)
- Kamila Falęcka, "Piaski 4ever", instalacja/rzeźby (dyplom magisterski)
- Sara Piotrowska i Maciej Szczęśniak, "Trecie - przedmiot wymagający ciągłego tłumaczenia", performans dokamerowy (dyplom magisterski)
- Dawid Grzelak, "Portrety 2026", fotografia/animacja, (aneks)
- Kamil Jakubowski, "Z mamą", instalacja (dyplom magisterski)
- Sylwia Rusinek, "Moje osiedle", wideo
- Franciszek Drażba, "Napad na bazar", animacja
- Remi Urant, "169 uderzeń", performans dokamerowy
prace studenckie na kanale youtube
Prowadzący
prof. Sławomir Ratajski
Asystent
mgr Maciej Szczęśniak
Pracownia od 1 do 4 semestru studiów II stopnia, dyplomująca II stopień
Pracownia Koncepcji Artystycznych do końca 2024 roku uczestniczy w grancie Art for Democracy. Z udziałem w programie wiążą się coroczne wystawy najlepszych projektów studenckich połączonych z publikacją.
Treści programowe nauczania:
Kształcenie studenta odbywa się w procesie zajęć o charakterze seminaryjnym oraz ćwiczeń studyjnych realizowanych indywidualnie. Treści programowe dotyczą zarówno zagadnień teoretycznych jak i praktycznych, gdzie program skupia się na rozpoznawaniu własnych predylekcji artystycznych i umiejętności adekwatnego posługiwania się medium artystycznym spójnym z przekazem. Studenci operują w intermedialnej przestrzeni wyrazowej poszukując treści w dialogu różnych środków ekspresji.
Przygotowane propozycje artystyczne są poddawane dyskusji w grupie i analizowane w procesie percepcyjnym innych uczestników zajęć.
Celem zajęć jest:
1. Krytyczne uczestnictwo w kontekście sztuki i kultury współczesnej.
2. Pogłębiona autorefleksja służąca formowaniu przekazu artystycznego.
3. Opanowanie medium artystycznego spójnego z własną koncepcją artystyczną.
4. Umiejętność podejmowania rozważań na temat współczesnej sytuacji kulturowej i społecznej.
Program nauczania ma na celu gruntowne przygotowanie studentów do samodzielnego określenia koncepcji artystycznej wyrażonej poprzez spójne z nią media lub medium artystyczne. Działania praktyczne powinny być oparte na wiedzy w zakresie różnych technik i technologii użytych w wypowiedzi artystycznej (materiały i urządzenia). Zagadnienia związane ze specyfiką medium, którym się posługuje oraz jego systemem znaczeń i symboli powinno pozwolić studentom na twórcze przekazanie indywidualnych treści poprzez kreowane działania.
Zwieńczeniem prac wspieranych wiedzą z zakresu kultury wraz z wybranymi elementami wiedzy naukowo-technicznej zdobytą na zajęciach powinna być praca magisterska.
Realizowane w pracowni tematy:
- media sztuk wizualnych jako nośniki informacji,
- wykorzystywanie własnej indywidualności w formowaniu przekazu artystycznego,
- refleksja dotycząca predylekcji w wyborze medium wypowiedzi artystycznej,
- prezentacja własnej koncepcji opartej na autoanalizie z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego. - Autoanaliza.
- prezentacja komunikatów indywidualnych opartych na analizie wybranych aspektów kulturowo-społecznych,
- wzajemna prezentacja komunikatów indywidualnych w grupie.
Analiza treści przenoszonych za pomocą języka sztuk wizualnych z wykorzystaniem elementów audio.
Autoprezentacja dotychczasowych działań artystycznych.
Przygotowanie do prezentacji indywidualnej pracy dyplomowej.